Урок
"Рівнобедрений трикутник"
Навчальна
мета:
·
ознайомити з
історією розвитку поняття «трикутника» та розглянути використання
властивостей трикутників в житті;
·
закріплювати основні поняття теми «Трикутники»;
·
формувати
уявлення про математику як про необхідну для кожної людини складову загальних
знань про світ;
Розвивальна
мета:
·
розвивати самостійність, творчу і пізнавальну
активність учнів
Виховна
мета:
·
виховувати увагу, активність.
ХІД
УРОКУ:
І. Організаційний момент. Слайд 1
ІІ. Творча майстерня (перевірка домашнього завдання)
Домашнє завдання – зробити аплікації із
трикутників кольоровим папіром.
ІІІ. Сторінка історії геометрії
Те, про
що ми з вами сьогодні говоритимемо на уроці геометрії, зацікавило людей ще в VI
столітті до нашої ери.
Трикутник як фігура — є однією з перших, властивість якої людина
взнала ще в глибокій
старовині. Зображення трикутників
зустрічаються в багатьох папірусах Древньої Греції і Давнього Єгипту. Слайд 2. Математичний папірус Ахмеса (також відомий як
папірус Рінда або папірус Райнда) — це староєгипетське навчальне керівництво по
арифметиці і геометрії
Найпростіший
з багатокутників – трикутник – відіграє в геометрії особливу роль. Вся
геометрія, починаючи з часів «Начал» Евкліда ( ІІІ ст. до н.е.) базується на
«трьох китах» - трьох ознаках рівності трикутників.
«Геометрія
трикутника» - іноді говорять як про самостійний розділ геометрії.
Знання
про трикутник – викоритсовується вами впродовж усього часу вивчення математики,
а також у повсякденному житті.
Слайд 3.
Старогрецький учений Герон (I століття)
вперше застосував знак замість
слова трикутник.
IV. Закріплення засвоєних знань та вмінь учнів (фронтальне
опитування та рішення біля дошки):
Теоретики
Дайте
відповіді на питання:
1. Яку фігуру називають трикутником? Слайд4
2. Назвіть елементи
трикутника.
3. Що називають периметром трикутника?
4. Як називається
відрізок АМ на малюнку? Слайд 5
5. Як називається
відрізок ВК на малюнку? Слайд 6
6. Як називається
відрізок СН на малюнку? Слайд 7
7. Які фігури
називаються рівними? Слайд 8
8. Яка умова
рівності двох трикутників? Слайд 9
9. За якою ознакою
рівні трикутники? Слайд 10, 11
·
Практики :
11. Задача – Слайд 15
V. Мозкова атака. Слайд
16
VІ. Вивчення властивості медіани рівнобедреного трикутника.
Слайд
17 - опитування про рівнобедрений трикутник та
його властивості
Слайд
18 –
розглянути за підручником властивість бісектриси рівнобедреного трикутника
(с.72)
Аналогічно до розглянутого доведення довести
властивість медіани
рівнобедреного трикутника. (Робота з таблицею по
заповненню
тверджень та аргументації).
Твердження::
АС = СВ
|
АД = ДВ
|
ﮮСАД =
ﮮСВД
|
ΔАСД = ΔВСД
|
ﮮАСД =
ﮮВСД
|
СД - бісектриса
|
ﮮАДС=ﮮСДВ
|
ﮮАДС=ﮮСДВ=90°
|
СД -
висота
|
Аргументи:
Означення
рівнобедреного трикутника
|
Означення
медіани
|
Властивість
кутів рівнобедреного трикутника
|
Перша
ознака рівності трикутників
|
Із
рівності трикутників АСД і ВСД
|
Означення
бісектриси
|
Із
рівності трикутників АСД і ВСД
|
Властивість
рівних суміжних кутів
|
Означення
висоти
|
VІІ. Самостійна робота ( з самоперевіркою Слайд 19 ):
Варіант – І
Периметр рівнобедреного
трикутника дорівнює 20,6 см.
Його основа більша від бічної сторони на 2,3 см. Знайти сторони трикутника.
Варіант – ІІ
Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 9 см. Його основа менша від
бічної сторони на 0,6 см.
Знайти сторони трикутника.
VІІІ. Естафета
(робота у парах - учні за кожною партою відповідають тільки на своє питання, номер якого відповідає номеру парти і передають завдання наступній парті, тільки після того як відповіли на своє питання ):
І
команда
|
|
1.
Рівні сторони рівнобедреного трикутника називаються...
|
|
2. У
кожного трикутника всього можна провести бісектрис - ...
|
|
3. Основа
рівнобедреного трикутника дорівнює 6см, бічна сторона – 7см, то його периметр
дорівнює ...
|
|
ІІ
команда
|
|
1.
Трикутник, у якого всі сторони рівні, називається...
|
|
2. У
кожного трикутника всього можна провести висот - ...
|
|
3.
Основа рівнобедреного трикутника дорівнює 2см, бічна сторона – 3см, то його
периметр дорівнює ...
|
|
ІІІ
команда
|
|
1.
Трикутник, у якого всі сторони мають різну довжину, називається ...
|
|
2. У
кожного трикутника всього можна провести медіан - ...
|
|
3.
Основа рівнобедреного трикутника дорівнює 3см, бічна сторона – 2см, то його
периметр дорівнює ...
|
Відповіді до питань естафети:
перевірка – Слайд 20
перевірка – Слайд 20
І команда
|
ІІ команда
|
ІІІ команда
|
Бічними
|
Рівностороннім
|
Різностороннім
|
три
|
три
|
три
|
20см
|
8см
|
7см
|
ІХ. Підсумок уроку: Слайд
21
1. Казка-питання.
Робота
з макетами трикутників
Зібралися представники всіх видів трикутників на лісовій галявині і
стали обговорювати питання про вибір свого короля. Довго сперечалися і ніяк не
могли прийти до єдиної думки. І ось один старий трикутник сказав: “ Давайте всі
підемо до царства трикутників. Хто першим прийде, то і буде королем ”.
Всі погодилися. Рано вранці трикутники
відправилися в далеку подорож. На дорозі мандрівників зустрілася річка, яка
сказала:
“
Перепливуть мене лише ті, у кого всі кути гострі ”.
Частина трикутників залишилися на березі, інші
перепливли і відправилися далі. На дорозі їм зустрілася висока гора, яка
сказала, що дасть пройти лише тим, у кого хоч би дві сторони рівні. Що здолали
другу перешкоду продовжили дорогу. Дійшли до великого обриву, де був вузький
міст. Міст сказав, що пропустить тих, у кого всі сторони рівні. По мосту
пройшов лише один трикутник, який першим дістався до царства і був проголошений
королем.
Питання:
Хто став королем?
Хто був основним
суперником?
Хто першим вийшов із змагання?
Чому саме рівносторонній трикутник?
Ø
Вожді племен північно-американських індійців
носили на грудях символ влади —
рівносторонній трикутник з крапкою в центрі
Ø
В Африці жінки
також прикрашають себе великими пластинами рівносторонніх
трикутників.
Ø
Рівносторонні трикутники малювали – на
зображеннях священних тварин.
2. Застосування трикутників у житті. Слайд 22-31.
Х. Домашнє завдання:
Слайд 32
Немає коментарів:
Дописати коментар